Umowa B2B zawarta przez telefon; cena niezgodna z umową

Podpisałem umowę z t-mobile na tel (zamówienie było telefonicznie na odległość), chciałbym skorzystać z odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, gdyż zostałem wprowadzony w błąd. Pan co dzwonił do mnie z t-mobile proponował mi abonament 35 zł a tu jest 50 zł. Co w takiej sytuacji mam zrobić. Dokładnie jest to aneks do umowy i teraz jak do niego zadzwoniłem to mówi, że to odstąpienie 10 dni nie przysługuje mi bo to jest na firmę.

Moim zdaniem powinien Pan zażądać obniżenia – skorygowania kosztu abonamentu do kwoty 35 zł zgodnie z umową zawartą telefonicznie. Cena usługi bowiem nie jest zgodna z umową zawartą przez telefon (która, jak mniemam, została nagrana). Nie ma tu znaczenia, że występuje Pan w umowie jako przedsiębiorca (a nie jako konsument).

A tak na marginesie, to przedsiębiorcy na podstawie art. 84 Kodeksu postępowania cywilnego też przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej pod wpływem błędu. Jednak w opisanym przez Pana przypadku nie pozostawał Pan w błędzie; wyraźnie usłyszał Pan, że koszt abonamentu wynosić będzie 35 zł miesięcznie w związku z czym niech usługodawca nie zawyża Panu kosztów wbrew ustaleniom zawartej telefonicznie umowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *